Bouwhekdoek aanvulling op marketingmix
Tips

Hoe bouwhekdoeken aanvulling zijn op de marketingmix

Bouwhekdoeken worden vaak gebruikt om een bouwterrein nog beter af te schermen voor voorbijgangers. Zo kan de privacy op het bouwterrein worden gewaarborgd. Ook kunnen op het bouwhekdoek de in acht te nemen veiligheidsmaatregelen worden gedrukt. Hierdoor is het voor iedereen duidelijk welke regels er op het terrein gelden. Denk aan verboden toegang voor onbevoegden en het dragen van een helm, veiligheidsbril en gehoorbeschermers. Een andere optie is om bouwhekdoeken in te zetten voor reclame- en marketingdoeleinden. In deze blog gaan we wat dieper in op het gebruik van bouwhekdoeken voor promotie en branding.

Opvallende aandachttrekkers

Bij marketing en promotie draait het allemaal om opvallen. Wanneer je opvalt, ben je onder de aandacht. En wanneer je onder de aandacht bent, kun je je boodschap overbrengen. Bouwhekdoeken zijn wat dat betreft een zeer krachtig medium om de aandacht te trekken van passerende voertuigen en andere voorbijgangers. Het grote formaat van de doeken valt meteen op. Deze opvallende aandachttrekkers kun je dan ook prima inzetten om de merkherkenning van je bedrijf te vergroten. Promoot je merk door bijvoorbeeld jouw slogan, bedrijfslogo of andere marketingboodschap groot op het doek te drukken.

Groot bereik

Een ander belangrijk voordeel van het gebruik van bouwhekdoeken als promotiemiddel is dat ze vaak op drukke locaties worden geplaatst. Locaties met veel mensen. Bouwplaatsen bevinden zich vaak in de buurt van winkelcentra, kantoren en andere drukke plaatsen waar veel mensen langskomen. Rondom hotspots is het bereik vaak erg groot. En dat is precies wat je wilt hebben. Zo kun je met één bouwhekdoek al een hele hoop mensen bereiken.

Hoe breng je je boodschap over?

Wanneer je een bouwhekdoek voor promotie- of andere marketingdoeleinden gaat plaatsen, is het belangrijk om goed na te denken over de boodschap die je over wilt brengen. Het plaatsen van een bouwhekdoek met jouw logo of slogan alleen is niet genoeg. Je wilt hebben dat jouw doek alle aandacht van de voorbijgangers opeist.

Om bouwhekdoeken effectief te laten zijn, moeten ze goed ontworpen zijn en bovendien zijn afgestemd op jouw doelgroep. Je wilt immers wel de juiste groep mensen bereiken. Zorg ervoor dat de doeken aantrekkelijk zijn en dat ze jouw boodschap duidelijk overbrengen. Zo kun je de effectiviteit van de bouwhekdoeken vergroten door gebruik te maken van opvallende kleuren en grafische elementen. Maak het geheel af met een pakkende slogan en je hebt zeker weten de aandacht te pakken.

Dit vind je misschien ook leuk...